sedetik lebih

ahlan wasahlan

halwa telinga

Monday 17 June 2013

NASI LEMAK KURANG AKSESORI & WADAI KEPANG...hahaha....

as salam n bertemu lagi haaaaaaaaaaaaaa.....ni saje nak share apa xtvt dapor meletop aku cuti 2 ari lepas kan...ari sabtu...pepagi tuh aku dah dengar2 je dapor aku memanggil manggil nama aku...MISHAH...MIShahhhhh....mishahhhhh...misSHAHHHHHHH....MICAHHHHHH.....hahahaha....ok ok ok ok aku datangggggggggg...so...pala hotak aku tengah gelap lagi pasal mentol dia tak nyala kan...aku pon jeling2 la keliling dapor aku ....at last...tinggggggggg !!!...berkelip kelip mentol dalam pala aku...mmmm dah lama aku tak buat menu ni ada la dalam bulan lepas las buat...so aku nampak kelapa...daun pandan ade...ikan bilis ade...haaaaaaaaa...so apa lagi menu bekpes rakyat malaysia....taraaaaaaaaaaaa...


my nasi lemak in the making.....mmmm BABY aku suka sangat kalau aku masak ni...korang nak tau sape BABY aku tu haaaaa nanti aku uplod gambo dia...dia memang tak leh buat ape dah...dia tau mamam je...cukup xtif kalau bab nyum nyum ni.....takpa simpan dulu MY BABY tu ekk..so aku rasa menu ni sangat senang n tak payah la aku nak inteprame sume proses kan so aku shortcut jelah ...cam bisa platin time...


haaaaaaaa...nila ghopenye nasi lemak aku yg dah siap di platein kan...hahahaha...nampak tak kurang sifatnya, kurang aksesori...terjah2 dalam gedobok beku aku, cik timun tak dak...adoiii...aku bab kacang n bilis goreng tu x dak pon tak kisah tapi timun tak dak cam...ala...kannnnnn....mmm so tak pelah janji tulur ada ammmakk!!....sambal tu biasala aku dah rejam ikn bilis siap2 dalam tu so senang kan BABY aku nak makan...hahahahah...



hahahahaha....ni plate 4 my BABY...nampak ada cekodok kat sidecorner tuh....dasat my BABY ni makan...ni baru versi dok bawah,lom lagi versi dok atas meja...adusssss biasakla MY BABY ni lasak...jap dia nk mkn bawah,jap atas..hahahaha....tak pelah kan layannnnnnnnn.....

ok aku nak sambung lagi ni so untuk esoknye plak ri ahad kan...mmmm petang tu aku dah lama teringin nak buat mende ni...mmm kalau my BABY tau ni sure dia lompat bintang hahahaha...ok....tenok ni...


haaaaaaaaaa....my kulaan taho dah mon magintel wadai ni...hahahahaha...so tuk yg bukan banjarian ni aku nak wat menu banjaq aku la...my WADAI KEPENG.....hahahaha...cicit aku kate..."wancu nak wat wadai kepang ke?...kahkahkah...derhaka ko bagi nama wadai nih...xpelah cicit aku baru umo 5 taun...amponkan lah.....MY HAJI la tuk sahur dia...n aku bawak g opis sok nya...so shortcut lagi...


taraaaaaaaaaaaaa....nila ghopenye yg aku gentel bulat2 tadi adalah tepung pulut yg dibancuh dengan air suam dan sedikit garam dan air kapur makan...woiitttt bukan kapor kasut aaaaa...citttt.....so bila dah siap aku gentel2 tepong tu ,aku masak air gula merah...bila dah mendidih aku masukkan gentelan tepong2 aku tadi dan bila tepung tu dah timbul di atas barulah aku masukkan santan...biarkan mendidih sekejap dan sedang rasa manis n masinnye....so...leh la dimakan hahahaha....tu lah WADAI KEPENG ....menu wajib keturunan aku kalau aroh ka bahaul ka...kenduri apalah yg melibatkan orang banjar selalunya tak tinggal bubur ni...mmmm tinagt aku kat sorang member opis lama aku dulu...time raya je dia nak datang umah aku dia dah request bubur ni...dari anak no 1 sampai dah ada anak no 2 dia mesti mintak aku buat bubur ni...hahahah yelah MEKNA oiii anak dare ko tu pon dah mcm wadai kepeng dah aku tengok hahahaha ko ngandung dia kan ko ngidam nk mkn bubur ni...tribute 4 my kawan ZARINA n MAMAT MOT....ok c u next entry

No comments:

Post a Comment