sedetik lebih

ahlan wasahlan

halwa telinga

Wednesday 5 June 2013

MEE CAMPAK aka MEE BANDUNGku...campak2 la plok...

MEE HAILAM aka mee bandung aka mee campak...


asalamualaikum...hehehehehe..meroyan la puancik misha nih...gila uplod menu je rini..adoiiii....ni entry dah lama...masak tuk family dari gombak yg belajar fardhu ain wit my abah HJ JAMHARI..request from my abah la suh jamu mee campak ni...benarnya mee ni adalah resepi asal dari arwah my maklong SITI ROKANAH ISMAIL (alfatihah)...dari kecik mee nilah yg jadi favourite jiran2 n sedara mara kat kampung aku ...BATU 45 KG BANJAR AYER TAWAR PERAK....huhuhu 24 taun membesar di kg tu dengan arwah paklong n maklong mengajar aku erti dewasa....so rini aku kembalikan memori bersama mee bandung ni sebagai ingatan buat arwah yg banyak meninggalkan aku rahsia2 kehidupan...terimakasih mak n abah....adik sayang mak ngan abah...tak bleh cari ganti dah...



nilah dia mee campak tu...yg semak dengan bahan2 kering dan basah di taburi keriuk2 bawang goreng yg segar dari bakul dan juga hirisan daun bawang dan sup yg menaikkan aroma...nak meletop lagi pecah telo mata dalam mee tu perghhhhhhh....kalau wat tuk yg tersayang tu kira bonusla..huhuhu...apa pun syukur family gombak tu menambah nambah mee aku ni tak benti...mudahan berkat ilmu yg dipelajari...berjumpa di lain entry...

No comments:

Post a Comment