sedetik lebih

ahlan wasahlan

halwa telinga

Wednesday 5 June 2013

LEPAT/PAIS PISANG - my BANJARIAN dish

LEPAT/PAIS PISANG – my BANJARIAN dish…

hehehehe...adoiiii janganla marahhh...nanti lagi banyak entry my menu...ok kali aku nak uplod kuih/wadai tradisional banjar aku taraaaaaaaaaaa....lepat pisangggg..ni antara kuih favourite ahli sunnah wal jemaah HJ JAMHARI, my abi la yg suka sangat2 kuih ni ...dalam my keturunan BANJAR if sapa2 anak2 dara yg bisa mangulah wadai ni kira mimang ancap hingkat kawen lah...haaaa kan dah kuwo basa tuh....bisa bamasak..bisa kadapor jah...huhuhu....aku memang suka sahut cabaran buat benda2 yg susah ni at least esok2 kalau waris2 aku dah takde..aku ade la leh bagi memori dorang tak ilang pasal kuih2 keturunan aku ni especially ank2 buah n cucu cicit HJ JAMHARI....jom kita tengok.......



haaaaaaaaaa....nampak tak jari jemari yg menggebus itu...takat tu je ekkk...serinjing/sekuali lepat aku nak gulung...takpo saboo..benarnya behing de scene aku wit my lovely n pakar sister...HAJAH FARIDAH yg tak mahu mukanya diuplod sedang menguji kepakaran aku...hahahaha...kakak aku nilah yg pakar segala wadai2 banjar n kedua abahku HJ JAMHARI...aku sedang menuntut dari kedua duanya tapi taktaula khatamnya bileeee....hehehehe apa pun lepas gakla lepat pisang aku ni..MAKA DENGAN INI..



siap dikukus,,,hahahahahaa....nila hasilnyaaaaaaaa....tunggu sejuk dulu baru ngap..lepas ngap kita ngepp!!...ok c u next entry...




No comments:

Post a Comment