sedetik lebih

ahlan wasahlan

halwa telinga

Sunday 6 October 2013

MEE REBUSSSSS hantam sajalah...heheheh

asalamualaikum kawan2 tersayang...wat pe tuh...hehehehe...ari ni saje menggatei nk uplod n share 1 lagi menu dapor ku mletops...biasalah kan kalau cuti 2 ari ni memang turn aku la letopkan dapor tuh...mmmmm jamak jela kan x la nk share sume...mmm kebetulan mlm ahad tadi ada solat hajat kat umah aku ni...biasalah dh 20 taun dah xtvt solat hajat ni...pak aji2 tu pon lbh kurg org yg sama gak la so dh x heran kat umh aku ni..so tiap kali solat hjt memang adala jamuannya..so cam biasa pak aji aku ni pon bertanya la aku apo menu nak dihidang kan tuk mlm nye...dlm pala hotak aku dah set menu ni...jom kita tenokkk

haaaaaa...nilah atlit2 yg terlibat dalam acara lari masuk periuk aku hahahaha...nak wat mee rebus..alkisah pak aji aku ni pesan beli kledek kunin dibelinya merah...nak kate apa hantam sajalah...ni memang resepi arwah mak aku...yg sompek aku cedok masa kecik2 dulu...menghirop kalau adik badik n jiran2 aku makan tp mee aku ni x taula..kelaut ke ..ke tebing ke..apa2 pon aku selalu yakin apa yg aku buat...hahahaha...next 

antara bahan2 basah yang  terlibat dalam acara terjun periuk ni ha...lembu dan udang...leh ngam plak dua eko haiwan ni..x penah gaduh pon...


ni mee yg dah siap di celor ada dlm 10 peket...sambil tu wat aksesori hat lain plok...jeng jeng jeng...kuah dah masak koooo???


nilah hasilnya kuah mee rebus ala2 meletop la sangat kan.....untuk 30 org kledeknya 3kg..senang je nak sukat ..10 0rg mkn sekilo kledek,,,pastu pandai2 la nk tambah nak pekat lagi tambah lagi..disebabkn kledeknya merah so merah la kuahnye bila dah ditumis dgn rempah2 yg lain...so masa untuk memotong aksesori..


nendiaaaaaa....antara bahan2 yg sempat aku siapkan sbg aksesori atas mi tu...telor rebus,daun sup,tahu goreng,cili merah n ijau, dan bawang goreng dlm balang tu...

taraaaaaaaa.....dah macam kantin sekolah plok...hahahahaha susun jgn tak susun...kang senang jemaah tu terus cedok kuah je kan...


nilah hasilnye mee rebus cik misha yer....sedap ke dak wallahualam ...meh kita intai pak aji2 yg tgh makan..


haaaaaaa nila suasana di rumah aku selepas solat hajat...dah biasa dah pak aji pak aji nih...tak heran dah..kadang pinggan mangkok sendiri je angkat wat masuk dapor aku...abis licin mee aku siap ada yg menapau lagi adoiiiii...okla ni saja buat mas ani bertemu di lain entryy...bebaiiii

2 comments: