sedetik lebih

ahlan wasahlan

halwa telinga

Wednesday 18 September 2013

nak masak tuk kawen ke tuk reunion???

asalamualaikummmmm....jumpa lagi kiter...mmm ari ni saje gatai2 nak uplod resepi yg aku masak masa reunion aritu 8/9/2013...seminggu sebelom tu kemain ligat pala hotak aku memikio apala menu yg aku nak jamu kengkawan ni almaklumlah dah lama tak jumpe kan...excitednye dah terasa rasa betapa sonoknya aku sebagai tuan umah huhuhu...so setelah di pk pk maka dengan ini.....


ni la proses mula2 yg aku buat menggoreng ayam dan sebelah papadom..tak tido la aku malam tu sampai 4 pagi dah mcm nak kenduri kawen la plok....aaaaaaa dah bleh agak ekkk menu apa kan....ayam tu aku beli 6 eko...mmm aku bajet wat makan tuk 50 org la wpun x ramai n x capai taget tapi masuk ank2 buah aku masuk tetamu2 x dijangka haaaaa bio lebih jgn kurang...


bila dah goreng ayam tu nilah hasilnya...masak ros or masak sambal or masak merah mmm mana2 pon boleh la...so kite pegi pada lauk yg ke 2


haaaaaaa agak2 u ols apela mende dlm besen tu kan...keh keh keh....tulah perapan daging masak itam ...aku beli daging terbaek punya batang pinang dlm 5kg...perap dengan rempah2 dan bahan2 terpilih selama 2 jam sebelum aku membenamkannya dalam kuali...bio dia sehati sejiwa dulu dgn rempah2 tu kan..


nilah ghopenya daging masak itam aku yg dah hampir kering, nama pon daging itam so tak bapela nak menonjol ghopenye..alahai sian aku dengo....ngeh ngeh ngeh...


taraaaaaaaaaa....inilah makbapak pd lauk2 tadi nasi beriani yg tak bape berani keh keh keh...sory la u ols tak sompek nak snap gambo dari mula pasainye aku bz dengan menyediakan bahan2 nasi ni so x sompek la nak snap dari mula...beras yg terpilih adalah semestinya dari FAIZA BASMATHI MOGHUL PARBOILED..plastik kale oren dan aku masak sebanyak 5kg lebih sikit la...sukatan beras ni senang je dari pengalaman aku yg dah 15 taun masak tuk kenduri2 ni 1kg tuk 10 org so 5kg tuk 50 org la...10 kg 100 org haaaaaaa senang je...masak kena yakin dari hati dari iman dan penuh kasih sayang...in sha allah hasilnya berkat dan menambah tetamu makan


ni adalah menu tambahan ala2 desert la yg sompek aku sediakan...kuih koci n cok badak terbaek dari dapo cik timah hehehe tompah yo n puding coklat tu aku sempat la buat...bukan ape sekadar nak meriahkan meja hehehehe


haaaaaaa tq to my pren JUNAINAH SIRUN coz berbesar hati menyumbangkan menu rakyat yg digemari ramai iaitu laksa penang...huhuhu sodehnya memangla sodap n maveles tapi sikit la plokkkk adeiiii x puas kawan2 makan tapi xpe aku tabik kat ko jun sobab dalam mcm2 masalah menimpa pon sompek jugak menambahkan menu tuk reunion kite mekasih JU...,



so nilah hasil nya yg terakhir....nasi beriani set wit ayam masak merah,daging masak itam,acar timun, papadom, laksa n aksesori2 tambahannya...

alhamdulillah...suka tengok kawan2 ku menambah nambah makan walaupon cuaca tak mengizinkan kita mula awal tapi kesudian u olss sume datang amat2 memeriahkan suasana reunion
mmm nanti nak uplod lagi gambar reunion kat sini k...babaiiii







haaaa...kat atas tu candy booth yg sompek aku siapkan tuk anak2 kawan ku n kebetulan salah sorangnya nak sambut besday...haaaaaa saja2 la xcessori tambahan nak meriahkan anak2


terimakasih kawan2 ku yg tersayang kerana sudi memeriahkan majlis reunion kita ari tu...kenangan yg sangat2 terindah walaupon sekejap tapi cukup untuk mengembalikan kenangan zaman sekolah kita dulu....yg pasti ukhwah kita akan terus berpanjangan 4 ever n everrrr....







1 comment:

  1. aumm sedapnya nasi bernai tersebut...


    eka dh lama x makan berani punya nasi. hahaha

    ReplyDelete