sedetik lebih

ahlan wasahlan

halwa telinga

Sunday 16 November 2014

MINI PIZA FROM MY KITCHEN

assalamualaikum tawan2....haaaaaaaaaaa...ni my mood rajin la nih...nak uplod 1 lagi menu omputih..yg senang n simple ja..tuk yg maleh nak nguli2 tepong tu meh sini nak share 1 menu simple tp mabeles gakla..hehehe..ni pon citer seblan yg lepaih..baru nak haplod..saja jimba2 kat dapoq mletops cek..dgn frutties aku la si maktin n olin..jom tgk kami buat mini piza


aku guna tortilla perisa kari sebagai based..beli dekat giant pon ada, terpulangla nak pakai roti sandwich pon boleh..kalau rajin uli tepong ngn marjerin n mauripan pon ok..bila doh dah naik tekan2 ja atas tutup piuk, haaaaa ni aku nak cepat n nak rasa kelainan je..selalu dah buat based dia pakai tepong tu...ni nak kreatif skit..hehehe


kalau ada acuan bulat gerigi cam dlm gambo tu leh la kita tekap dia, ni aku kan kreatif hehehe...tekap lah sebanyak mana pon


bila dah tekap bulat tadi..gunting separuh je untuk kita masukkan dlm acuan..mcm dlm gambo tu..kita pusingkan je badan dia sampai dia duduk elok2 dlm acuan tu yg disapu marjerin telebih dulu..kemudian sapukan sos preggo..tumis la dulu sos tu dengan bawang besau, bawang putih n lada hitam..jgn lupa boh garam sikit utk nak sedapkan je


untuk filling atau intinya terpulang pada angpa la..nak boh daging or ayam cincang ke,sayor campor ke..ok cam aku, aku boh sosej ayam n daging, keju craft,cili benggala hijau,nenas dlm tin dan keju ceddar utk parutan atasnya


haaaa camtulah ghopa dia no..buat sampai habis


ok..ni kes nak abih kan stok roti..canai dulu roti sandwich sampai leper n tekap dgnacuan bulat tadi..masukkan dlm acuan,boh sos dan isilah intinya





bila dah siap...parutla keju ceddar atas dia dan bakar dlm oven dgn api 180' selama 25 minit...alkisah oven aku meragam..suhu turun naik..tu yg nmpk mcm tak garing tu tapi..aku bako lagi sekali...tortila tu sangatla rangup bak ang...angpa jgn risau..kalau rasa tak masak lagi tambah time ja k


 taraaaaaaaaaaaaaaaaaa...yg ni spcial edition...bila isi dia ada lebih2..so aku pon belasah je atas tudung piuk..pakai tortilla tadi..boh sos banyak2..bahan lebihan dan parut ceddar n keju craft tu aku longgok ja atas dia...pastu boh serbok lada hitam lagi tuh..tulah hasilnya...mmmm macam domino bak ang...bakaq ja 25 minit gak..ok selamat mencuba...masakla dengan iman, masak dari hati n penuh kasih sayang..c u next entry..babai..wasallam..

2 comments:

  1. Fuyooo...sedapnyerrr menu adindakuuuu...nakkkkkk!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. alooooo..menu main2 je ni sis...dgn anak2 buah....hehehe camnilah xtvt kat umah je..org bujang la kate

      Delete